طراحی و تولید انواع مخازن استیل ، آهنی و گالوانیزه جهت خطوط تولید مواد غذایی ، شیمیایی ، بهداشتی و دارویی ، مشتقات نفتی و …

الف ) مخازن استنلس استیل

 استنلس استیل یک نوع فولاد ضد زنگ با مقاومت بالا است . از عناصرکلیدی استیل ، کروم است و مقدار آن از 10 تا 30 درصد متغیر می کند . این امر باعث تشکیل گریدهای مختلفی از استنلس استیل می شود . ترکیب کربن با کروم باعث ایجاد مقاومت استنلس استیل در برابر گرما می شود . برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی در محیط های خاص و همچنین سازنده مخازن استنلس استیل جهت افزایش مقاومت در برابر اکسیداسیون در ترکیب آن ها ازعناصری مانند نیکل ، آلومینیوم ، مس، گوگرد ، فسفر وغیره استفاده می کند که هر کدام ویژگی های خاصی را به آن می بخشد.

ساخت مخازن سبک و سنگین ماشین سازی قائم

مخازن استنلس استیل در اندازه ها ، اشکال ، جهت گیری ها و درجه های مختلف به صورت تک جداره ، دو جداره و سه جداره طراحی و ساخته می شوند ولی یک چیز مشترک دارند
(( توانایی ذخیره و پردازش ایمن مایعات ))

ساخت مخازن سبک و سنگین ماشین سازی قائم

پارامترهای مختلف مانند همزن ، منهول ، پلیت حرارتی، خنک کننده و دیواره های داخلی با صاف سطح بالا ، نردبان ، حفاظ ایمن ؛ مواردی است که در طراحی و ساخت مخازن استیل بایست در نظر گرفته شود .
مخازن استنلس استیل 304 و 316
مخازن استیل در گریدهای 304 و 316 پرکاربردترین مخازن در صنایع غذایی ، شیمیایی ، دارویی ، آرایشی و بهداشتی است و دلیل آن خاصیت فیزیکی و متالوژیکی آن شامل : مقاومت در برابر ضربه ، انعطاف در کشش ، مقاومت در دماهای بالا و پایین ، مقاومت به خوردگی در برابر مواد شیمیائی و غیزه

طول عمر بالا ، بی خطر بودن ، عدم آلودگی ، بهداشتی بودن و برخورداری از خاصیت ضد زنگ ، مخزان استنلس استیل جایگزین سایر مخزان فولادی و الوانیزه شده است .

سایر مزایای مخازن استیل :
1 – محافظت در برابر خوردگی : به دلیل وجود عنصر نیکل و کروم ؛ در برابر اکسیداسیون و بیوکسیدها مقاوم است .
2 – مقاومت بالا در برابر خوردگی‌ : در برابر خوردگی‌های حفره‌ای و شیاری و سایشی در ارتباط با مواد خورنده دارد .
3 – عملیات ساخت مناسب : انعطاف ‌پذیری خوب در مراحل ساخت ، مقاوم در برابر حرارت و قابلیت جوشکاری مناسب
4 – قابلیت بازیافت و بهداشتی بودن : فلز استیل قابلیت بازیافت بسیار خوبی داشته و بعد از سالها استفاده با عملیات عملیات پولیش‌کاری و اسید شویی جوش‌های آرگون ، مجدداً در قابل بهره برداری است .

5 – تجهیزات جانبی : شیرآلات و اتصالات ورودی خروجی ، شیر نمونه‌گیری و بخش CIP، اتصالات و پوشش‌های نصب سنسور

5 – دارای ظاهر مناسب و بدون نیاز به رنگ‌آمیزی و پرداخت بخش بیرونی و داخلی بدنه با صافی سطح عالی به خصوص در نواحی جوشکاری و در اشکال عمودی یا افقی

6 – تعمیرات کمتر و طول عمر بالا : تعمیرات کمتر و طول عمر بالا صرفه‌جویی در هزینه‌ها می شود .

7 – مقاومت و استحکام : طراحی مخزن با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای تخصصی و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا

8 – اجتناب  از زاویه ‌سازی در داخل مخازن و طراحی کلیه‌ نقاط اتصال به صورت منحنی و مدّور

9 – جوشکاری مخازن به صورت آرگون است : کیفیت بهتر ؛ ایزوله کردن حوضچه جوش و ایجاد یک جوش یکپارچه و بی نقص از ویژگیهای جوشکاری آرگون است .

10 – پولیشکاری پس از جوش : پولیش مخازن استیل جهت داشتن ظاهری براق و زیبا و همچنین از بین بردن ناهمواری های ناشی از جوشکاری انجام می شود . این عمل با دستگاه های پیشرفته طی ساخت مخازن استیل انجام می شود .

11 – کنترل کیفیت و تست نهایی : پس از اینکه مخازن استیل مونتاژ و پولیش شد ، محصول به لحاظ کیفی کنترل می‌شود . تست فشار که معمولاً مقداری بیشتر از فشار مورد استفاده مخزن است به آن وارد می شود .

12 – مخازن دارای قابلیت تجهیز با لودسل جهت توزین محصول ورودی و خروجی در ظرفیت های مختلف

کنترل کیفیت در ساخت مخازن استیل :

نهایتا  بعد از اینکه مخازن استیل مونتاژ و پولیش شد وارد مرحله پایانی یعنی کنترل کیفیت می‌شود. در این سنجش فشارهای در سطوح مختلف به مخزن وارد می‌کنند تا ببینند مخزن می‌تواند فشار موردنیاز را تحمل کند یا خیر؟ معمولاً فشارهایی که هنگام تست به مخزن استیل اعمال می‌شود بیشتر از فشار مورداستفاده مخزن سفارش داده شده است. درصورتی‌که نتیجه این تست قابل قبول باشد مخازن استیل آماده تحویل خواهد بود.

انواع مخزان ساخت این مجموعه :

ا – مخزن نگهداری : این نوع مخازن جهت نگهداری سیالات با دمای نزدیک به دمای محیط استفاده می‌شود .

2 – مخازن کویل دار : جهت کنترل دما از طریق عبور سیالی که از داخل لوله کویل عبور داده می شود که به مبدل‌های مورد نیاز گرمایی و سرمایی متصل است .

3 – مخازن دارای همزن :

4 – مخزن ایزوله : مخزن استیل ایزوله جهت نگهداری محصولاتی استفاده می‌گردد که به حفظ و ثبات دما نیاز دارد . این مخازن به صورت ایزوله ( پشم شیشه یا پشم سنگ ) قابل اجرا است .

5 – فرمنتور و راکتور تک و دو جداره : راکتور نوعی تانک است که در آن واکنش‌های مختلفی انجام می‌پذیرد . واکنش‌هایی که باعث تغییر کلی فیزیکی و تغییر ماهیت مواد داخلی آن می‌گردد . راکتور قابلیت تحمل فشار و خلأ را نیز دارا است .‌

ساخت مخازن سبک و سنگین ماشین سازی قائم

ب ) مخازن آهن :

قیمت مناسب مخازن آهن تک و دوجداره : در صنایع نفت و فرآورده های نفتی ، شیمیایی ، …  بسته به کاربرد آن در انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شود.

ظرفیت بالای مخازن آهنی : بیشتر  این مخازن آهنی می‌توانند تقریباً ۵۵۰۰۰ لیتر حجم داشته باشند که این مقدار برای استفاده صنعتی نیز ایده‌آل است.

انواع ساخت مخازن آهن تک و دوجداره : مخازن آهن در انواع مختلفی از جمله تک جداره و سه جداره با طراحی و ظرفیت‌های مختلفی است. این مخازن به سیستم توزیع مجهز هستند که می‌توانند محصول ورودی و خروجی را در ظرفیت های مختلفی توزیع کنند.

مخازن کویل‌دار : مخازن کویل‌دار شامل لوله و یک مبدل است که پوسته آن به عنوان مخزن و کویل به عنوان لوله عمل می‌کند . منابع کویل‌دار متفاوت بوده و به اشکال مختلفی از جمله : ایستاده و افقی ساخته می‌شود .

طراحی و ساخت انواع مخازن آهن با تجهیزات جانبی قابل نصب در مخازن شامل : دریچه بازرسی ( منحول ) ، ترمومتر ، همزن ، نردبان و دریچه خروج مواد 

کاربرد مخازن آهنی : از مخزن آهنی و گالوانیزه بمنظور نگهداری و ذخیره آب آشامیدنی و غیرآشامیدنی در منازل مسکونی ، ساختمان‌های تجاری ، کارخانه‌ها ، صنایع دام‌پروری ، صنایع کشاورزی ، مصارف آتش‌نشانی و … استفاده

برای اطلاع از قیمت مخزن استیل و آهن و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید :