انواع بسته بندی شوری و ترشی

ترشی انداختن یا pickling یک روش نگهداری محصولات زراعی است . در ترشی ، PH محیط برای میکروب ها نامساعد می شود و در این محیط دسترسی ماده غذایی به اکسیژن نیز از بین می رود و در نتیجه بسیاری از واکنشهای شیمیایی رخ نخواهد داد .

تعریف ترشی : عمل آوری قسمتهای خوراکی سبزی و میوه تازه یا یخ زده به تنهایی یا مخلوط در محلول سرکه است که می تواند حاوی نمک ، شکر یا سبزی معطر ( تازه یا خشک ) و ادویه باشد .

تعریف شور : عمل آوری قسمتهای خوراکی سبزی و میوه تازه یا یخ زده به تنهایی یا مخلوط در محلول آب نمک با کاهش PH است که می تواند حاوی مقدار کمی سرکه ( سایر مواد اسیدی مجاز به منظور کاهش PH ) ، شکر یا سبزی معطر ( تازه یا خشک ) و ادویه باشد .

تعریف فرآورده تخمیری عمل آوری شده : فرآورده ای است پس از شستشو و پاک کردن ، آنزیم بری
با اضافه کردن آب نمک و مقدار کمی سرکه ؛ در ظرف درب دار ، در زمان و دمای مناسب تخمیر شود
.

مهم ترین دغدغه در خطوطی مانند شوری و ترشی ، فصلی بودن آن است .

 به دلیل فرآیندهای زیاد توسط نیروی انسانی در خط تولید و بسته بندی اینگونه محصولات ، امکان اتوماسیون در این خط آن طور که باید ، انجام نمی پذیرد .

ماشین سازی قائم با ایجاد تنوع در بسته بندی شوری و ترشی و همچنین انواع بسته بندی میوه و سبزی ، امکان افزایش بهره وری و متعاقب آن ، افزایش سود در خط تولید شوری و ترشی را میسر ساخته است .

1 – بسته بندی که در ظروف یکبار مصرف انجام می شود ( بسته بندی سیل وکیوم) : بسته بندی با دستگاه سیل وکیوم ،باعث کاهش هزینه تمام شده محصول و ایجاد تنوع بیشتر در بسته بندی می شود . همچنین حق انتخاب را در بکاربردن خط نیمه اتوماتیک بسته بندی شوری و ترشی و یا خط اتوماتیک بسته بندی شوری و ترشی ، ایجاد کرده است .

2 – بسته بندی شوری و ترشی در شیشه و امکان چند منظوره شدن این خط با خطوط تولید و بسته بندی سس و موارد مشابه از مضرات فصلی بودن و هزینه های انبارداری مواد اولیه نیز کاسته است .

طراحی ماشین آلات خط شوری و ترشی به گونه ای انجام گرفته که در هنگام افزایش راندمان و بالابردن ظرفیت ، این امکان فراهم باشد و بتوان دستگاههای تولید و بسته بندی شوری و ترشی را ارتقا بخشیده و امکان افزایش راندمان و تولید را در خط شوری و ترشی وجود دارد .

دستگاه سورتینگ خیار و سورت مرکبات که بر اساس ابعاد و قطر ، جداسازی می کند .

دستگاه سورتینگ چند منظوره که بر اساس پارامتر های وزن ، شکل و قطر به وسیله سیستم سورتینگ وزنی می تواند ایجاد خروجی های متعّدد از دستگاه سورتینگ با منوی محصولات متفاوت را ایجاد کند .

مشاهده ویدئوی مرتبط :

 

Shahram
در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.